ΕΝΥΠΕΚΚ: Η αλήθεια για τις «χρυσές» συντάξεις!

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ γνώριζαν για τις συντάξεις-μαμούθ!

Ιδού η σχετική διάταξη που προβλέπει bonus υπεραπόδοσης 0,075% για κάθε μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς στις μονές ή παράλληλες συντάξεις! (ν. 4387/2016, άρθρα 17 και 30)

Επ’ευκαιρία τής συνεχιζόμενης συζήτησης για τις λεγόμενες «χρυσές» συντάξεις που  …έκπληκτος ανακάλυψε και …αποκάλυψε ο νέος υπουργός Εργασίας, δηλώνοντας μάλιστα πλήρη άγνοια γι’αυτές και τους μηχανισμούς δημιουργίας τους και φέρνοντας (ομολογουμένως) σε δύσκολη θέση τους υπεύθυνους της ασφαλιστικής πολιτικής επί ΣΥΡΙΖΑ, η Επιστημονική Ομάδα της ΕΝΥΠΕΚΚ προβαίνει, -όπως πράττει πάντοτε, πιστή στο καθήκον αληθείας και της έγκαιρης και τεκμηριωμένης ενημέρωσης των πολιτών- στις παρακάτω επεξηγήσεις:

1)Το νέο Ασφαλιστικό Σύστημα («δόγμα»), με τις προβολές και τις παντοειδείς ολοκληρώσεις του, τις δομικές αρχές του, τους μαθηματικούς τύπους και τις προϋποθέσεις θεμελίωσης των νέων συντάξεων, συμπεριλαμβανομένης και της ακραίας νεοφιλελεύθερης αρχής της υπερ-ανταποδοτικότητας («αρχή της ενισχυμένης πριμοδότησης»)  για το τελικό ύψος  τους, θα ισχύει μέχρι το 2060!!

Νομοθετήθηκε με το γ’ ενοποιητικό, γενικευμένο και ανακεφαλαιωτικό Μνημόνιο (ν. 4336/2015, άρθρο  1 και παρ. 2.5 και 2.5.1). Μάλιστα, το «bonus» (επίδομα) του 0,075% για κάθε έτος περαιτέρω εργασίας  και καταβολής εισφορών πέραν του γενικού ορίου (που παραθέτουμε αυτούσιο παρακάτω), θεωρήθηκε ως η κορωνίδα του κινήτρου παραμονής στον εργασιακό βίο.

Το γ’ Μνημόνιο -και επομένως ΚΑΙ αυτόν τον μηχανισμό μαζί με πολλούς άλλους βλαπτικούς για την κοινωνία και το έθνος-  ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά και από ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ, δηλαδή τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το ΠΟΤΑΜΙ και ορισμένους ανεξάρτητους.

Επομένως, τις αρχές, τις προϋποθέσεις και τους μηχανισμούς των υποτιθέμενων συντάξεων-«μαμούθ» που καταγγέλλει σήμερα η ΝΔ, τις έχει θεμελιώσει και κάθε βουλευτής της (τής Βουλής του γ’ Μνημονίου), που σήμερα δηλώνει δήθεν αιφνιδιασμένος από την …ανακάλυψη της λειτουργίας τού μηχανισμού που κατ’ουσίαν παρέδωσαν οι δανειστές!

2)Παράλληλα, οι αμυνόμενοι και απολογούμενοι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ αδυνατούν να διατυπώσουν αξιόπιστο λόγο γιατί είναι υποχρεωμένοι να ομολογήσουν ότι ψήφισαν μαζί με τη ΝΔ τις σχετικές διατάξεις.

Δεν πρέπει άλλωστε να διαφεύγει από τους Έλληνες πολίτες κάτι που ωστόσο δεν θυμήθηκαν στις εκλογές της 7ης Ιουλίου: ότι, μεταξύ των άλλων κοινωνιοκτόνων διατάξεων που ψήφισαν, ήταν και η κατάργηση του ΕΚΑΣ που αποτελούσε ρητή δέσμευση του ν. 4336/2015 (σελίδα 1024). Επομένως, καταγγέλλοντες και καταγγελλόμενοι ψήφισαν από κοινού ΚΑΙ αυτή την αντικοινωνική διάταξη.

Το ΕΚΑΣ, ο συμβολικότερος θεσμός του σύγχρονου Κοινωνικού Κράτους (μαζί ασφαλώς με το εγγυημένο εισόδημα της πραγματικά αξιοπρεπούς διαβίωσης), θα χορηγηθεί για τελευταία φορά, μετά από 23 χρόνια ενίσχυσης των χαμηλοσυνταξιούχων, με την καταβολή τής σύνταξης του Δεκεμβρίου, ήτοι τον Νοέμβριο του 2019!

3)Με τον λεγόμενο «νόμο Κατρούγκαλου» (ν. 4387/2016), που υλοποίησε και εξειδίκευσε τις αρχές του κατ’ουσίαν ανταποδοτικού νέου συνταξιοδοτικού δόγματος βάσει των ψηφισμένων ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ αρχών του γ’ Μνημονίου (ν. 4336/2015), εξειδικεύτηκαν οι συνιστώσες του Ασφαλιστικού, μεταξύ αυτών ΚΑΙ εκείνες που με την εφαρμογή του νέου μαθηματικού τύπου υπολογισμού των νέων συντάξεων, καταλήγει ακόμη και σε ακραία αποτελέσματα.

Τον μαθηματικό αυτό τύπο επεξεργάστηκε επιστημονικά η ομάδα των δανειστών (κυρίως του ΔΝΤ) με επικεφαλής το σημαντικό του στέλεχος κ.Πέτερ Ράτκλιφ, ειδικευμένου στη φορολογικοποίηση του Ασφαλιστικού Συστήματος. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ το γνωρίζουν παρότι όλοι προσποιούνται τους ανήξερους, αιφνιδιασμένους και …ανεξάρτητους.

Έτσι θεσπίστηκαν και τεκμηριώθηκαν μαθηματικά οι παρακάτω αρχές:

α)Η αρχή της κατάργησης των ανωτάτων ορίων στις ΝΕΕΣ ΚΥΡΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ (δηλαδή αυτές μετά τον Μάιο του 2016).

Ενώ καταργούνται τα ανώτατα όρια στις νέες κύριες συντάξεις, για τις «παλαιές» τέθηκε «πλαφόν» (ανώτατο όριο) το ποσό των 2.000 ευρώ για μονο-συνταξιούχους και το ποσό των 3.000 για πολυ-συνταξιούχους (άρθρο 13 ν. 4387/2016) που προβλέφθηκε να ισχύσει μέχρι 31-12-2018.

Έτσι, θεωρητικώς σήμερα (ακριβέστερα από 1-1-2019), το πλαφόν για τις παλιές κύριες συντάξεις έχει καταργηθεί. Και είναι σίγουρο ότι αρκετές χιλιάδες συνταξιούχων που προσδοκούσαν σε συντάξεις πάνω από 2.000 ή 3.000 ευρώ, μπορούν να ζητήσουν αναδρομικά («ex tunc») ή εφεξής το υπερβάλλον τμήμα (πέραν του πλαφόν για τις συντάξεις τους).

β)Η αρχή της «ειδικής πριμοδότησης» της κύριας σύνταξης, σε όσες περιπτώσεις μονής ή διπλής (παράλληλης) ασφάλισης ή ακόμη και «τριπλής» καταβάλλονταν αυξημένες εισφορές, πέραν των εισφορών του ΙΚΑ (προαιρετικές αυξημένες εισφορές) για πολλά χρόνια εργασίας και ασφάλισης (πέραν των 40).

Η διάταξη του άρθρου 17 (παρ. 3 και 4) του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), την οποία παραθέτουμε αυτούσια, είναι αποκαλυπτική των προθέσεων και της στόχευσης των δανειστών και των μνημονιακών κομμάτων. Η διάταξη έχει ως εξής:

«1. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση, για τους οποίους προκύπτει βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεωτική ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς ή τομείς ασφάλισης που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α., καταβάλλουν για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, όπως αυτές καθορίζονται από τον παρόντα νόμο. Στην περίπτωση αυτή για τη δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση καταβολής ελάχιστης μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς του άρθρου 39 παράγραφος 3.

2. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, για τους οποίους προέκυπτε, βάσει των γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων κάθε εντασσόμενου στον Ε.Φ.Κ.Α. φορέα, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποχρεωτική υπαγωγή λόγω ιδιότητας σε δύο ή περισσότερους φορείς για την ίδια απασχόληση, καταβάλλουν τις προβλεπόμενες στο άρθρο 5 παράγραφο 1 του παρόντος ασφαλιστικές εισφορές.

3. Όσα από τα πρόσωπα της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, παλαιοί ασφαλισμένοι, για τους οποίους υπολογίζονταν και καταβάλλονταν εισφορές σε δύο ή περισσότερους φορείς, τομείς, κλάδους ή λογαριασμούς έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξακολουθούν να καταβάλλουν προαιρετικά, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, διπλές εισφορές επί των αποδοχών τους και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να συμπληρώσουν το χρόνο που απαιτείται για τη θεμελίωση δικαιώματος και δεύτερης σύνταξης ή τη συνέχιση της ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλουν το συνολικό ποσοστό εισφοράς εργοδότη και εργαζομένου ή την εισφορά των άρθρων 39 ή 40.

4. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης των προσώπων του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται το άρθρο 8 και η επιπλέον παροχή, για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτήν την περίπτωση θα προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 14 εφαρμόζονται αναλόγως.

5. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου, πλην της παραγράφου 4, εφαρμόζονται από την 1.1.2017.

6. Το άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 (Α΄ 165), καθώς και κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος καταργούνται.».

Εξάλλου, στο άρθρο 30 του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), με τίτλο «Προσαύξηση σύνταξης όσων κατέβαλλαν αυξημένες εισφορές», ορίζονται τα εξής:

«1.Στην περίπτωση ασφαλισμένων οι οποίοι, υπό την ισχύ του προϊσχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κατέβαλλαν εισφορές ανώτερες από αυτές του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά, θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτή την περίπτωση θα προ κύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 28 εφαρμόζονται αναλόγως.

2.Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται σε όσους υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.».

γ)Η αρχή της συνδυαστικής εφαρμογής όλων των ανωτέρω προϋποθέσεων μέσω της υπερ-ανταποδοτικότητας, που οδηγεί σε «υπερ-συντάξεις».

Οι ασφαλισμένοι, συνεπώς, που πληρούν συνδυαστικά τις παραπάνω προϋποθέσεις και ειδικότερα:

●την παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία,

●υψηλές προαιρετικές εισφορές πέραν των συνηθισμένων του ΙΚΑ,

●40 και πλέον χρόνια ασφάλισης και

●βεβαίως πολύ υψηλές αμοιβές

●σε συνδυασμό με την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου και ελλείποντος πλέον του σχετικού πλαφόν,

ήταν απολύτως βέβαιο ότι θα κατέληγαν σε επίπεδα συντάξεων, κατά σαφή επιλογή (βούληση) νομοθέτη και δανειστών μεταξύ 5.000-9.000 ευρώ σύνταξη και σε εντελώς σπάνιες και εξαιρετικές περιπτώσεις υπερ-50ετούς ασφαλιστικού βίου και παράλληλων εισφορών και αστρονομικών αμοιβών, στο ύψος σύνταξης 10.000-20.000 ευρώ!!

Τα σπανιότατα αυτά επίπεδα των νέων κύριων συντάξεων (αυτών δηλαδή που βγαίνουν με τις νέες συνιστώσες και αρχές του Ασφαλιστικού) είναι σχεδιασμός και αποτέλεσμα του νέου μαθηματικού τύπου. Συνιστούν δηλαδή την απόλυτη αρχή και πεμπτουσία των νέων δομικών αρχών του νέου συνταξιοδοτικού δόγματος του γ’ Μνημονίου!!

4)Ο τρόπος με τον οποίο αναδείχθηκε το λεγόμενο ζήτημα των «χρυσών» κύριων συντάξεων, η καταιγιστική επίθεση των …ανήξερων πολιτικών και δημοσιολόγων, οι ακραίες επιθέσεις σε μεμονωμένα παραδείγματα φτωχών συνταξιούχων που ερωτώνται μπροστά στις κάμερες αν δήθεν συμφωνούν με τις συντάξεις των 20.000 ευρώ (ενώ οι ίδιοι οι ερωτώμενοι λαμβάνουν 400 ευρώ ή είναι πένητες), δημιουργεί ένα αντι-ασφαλιστικό κλίμα αφού αποκρύπτεται ο μνημονιακός μηχανισμός που όλο το πολιτικό μνημονιακό τόξο αποδέχθηκε και ψήφισε!!

Έτσι, με δεδομένες τις δεσμεύσεις και εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης για μείωση των εισφορών, για επαναφορά των παλαιών κλάσεων, για περαιτέρω μείωση της κρατικής επιχορήγησης του Ασφαλιστικού, για ανάμειξη των ιδιωτικών εταιρειών στο σύστημα των επικουρικών συντάξεων (ενώ αυτό απαγορεύεται από το άρθρο 22 παρ. 4 του Συντάγματος, όπως έχουν ερμηνεύσει τα Δικαστήρια της χώρας βλ. ΟλΣτΕ 2287-2290/2015), προετοιμάζουν την κοινή γνώμη και προϊδεάζουν για περαιτέρω αρνητικές παρεμβάσεις στον τομέα των συντάξεων.

Η καλοκαιρινή «θεσμική» επίθεση της νέας κυβέρνησης, που ψήφισε τις νέες δομές του Ασφαλιστικού στα πλαίσια του γ’ Μνημονίου, καθώς και τους νέους μαθηματικούς τύπους και τις αρχές του, αλλά προσπαθεί να το αποκρύπτει, φαίνεται ότι προετοιμάζει την κοινή γνώμη για την ολοκλήρωση της νεοφιλελεύθερης «προσαρμογής» στις αρχές και δομές που δεν θέλησε ή δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αν και τις είχε κάνει νόμο του κράτους.

Όλα αυτά δημιουργούν μίαν αχλή που δεν αφήνει τους πολίτες να μάθουν επιτέλους την αλήθεια!

Η κοινωνία στα δικά της προβλήματα δεν κατανοεί και δεν έχει δυνάμεις αντίστασης, ικανές να αναστρέψουν την προδιαγεγραμμένη πορεία. Οι Έλληνες, κουρασμένοι, καταπτοημένοι, φοβισμένοι, απαθείς και παραδομένοι, χωρίς ελπίδα, δοκιμάζουν διάφορες λύσεις εντός των πλαισίων του γενικευμένου Μνημονίου από το οποίο όλοι τους διαβεβαίωναν (ψευδώς) ότι έχει βγει η χώρα.

Η Επιστημονική Ομάδα όμως της ΕΝΥΠΕΚΚ, μαζί με άλλους εγρήγορους επιστήμονες και πολίτες, θα συνεχίσει την έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση, θα δημοσιοποιεί τις αλήθειες που βλέπει κάτω από τις κρυπτόμενες ρυθμίσεις, θα προειδοποιεί για το ψέμα και την υποκρισία των υπευθύνων όπως κάνει σήμερα για το ζήτημα των «χρυσών» συντάξεων, τους μηχανισμούς των οποίων ΟΛΟΙ ψήφισαν, ΟΛΟΙ ήξεραν, ΟΛΟΙ παρέλαβαν από τους υπεύθυνους του ΔΝΤ, αλλά τώρα απορούν και τα ρίχνουν στους προηγούμενους.

Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα επανέλθει στο θέμα και με άλλες πτυχές του ζητήματος ώστε να συμβάλλει στη μη ολοκληρωτική παραπλάνηση των Ελλήνων πολιτών. Και η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να γνωρίζει και να ομολογήσει ότι οι κραυγαλέες και προκλητικά υψηλές συντάξεις είναι απλώς μαθηματικά και χρηματικά σύνολα που τις δημιούργησαν στρεβλοί μηχανισμοί και διατάξεις που ψήφισαν ΟΛΟΙ οι τότε βουλευτές της.

Εκτός εάν ομολογήσει ότι ΚΑΙ στη δική της κοινοβουλευτική ομάδα με όλα τα επιστημονικά στελέχη, τεχνοκράτες, συμβούλους και βοηθούς της, δεν διάβασε τις σχετικές με τον μαθηματικό τύπο και τις αρχές του νέου ασφαλιστικού δόγματος διατάξεις του γ’ Μνημονίου!!